1. Register NOW and become part of this fantastic knowledge base forum! This message will go away once you have registered.

Need Advice On Making Better Recordings

Discussion in 'Recording' started by monwobobbo, Jul 10, 2009.

  1. monwobobbo

    monwobobbo Guest

    Need Advice on How to Gt Best Results With My Equipment.

    hi new here. although i've been playing guitar for 30 years i'm a total noob when it comes to home recording. just looking for advice on getting better sounds and results from my meager recording set up.

    i'm using
    ZOOM Digital 8-track
    POD XT

    here's a link to the songs i've recorded.

    http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=933186
     
  2. Guitarfreak

    Guitarfreak Well-Known Member

    Hey! I recognize that sn :D Welcome to the forums at RO :cool:

    Are you trying to record to a computer or are you going to stick with your ZOOM for the time being? BTW your link fails.
     
  3. monwobobbo

    monwobobbo Guest

    yup its me from the GW boards. link is fixed. yes for now i'll be just using the zoom. my laptop is old and the home computer isn't even as new :lol: plus i have a kid so i don't like putting serious stuff on that one. i'm kinda tech challenged as well. i figure that i'll try to really learn to use what i have before jumping into alotof new stuff.
     
  4. bcs_tim

    bcs_tim Guest

    Good call, I'm a big fan of starting small. If you can't make a good recording with 2 mics and a four track then you're going to have suck with a $15000 tools rig and a half a million dollar mixer.

    I'm assuming that the drums are sampled? they're sitting well which is cool. I'd pull the bass back a little, it's muddying up the bottom end and is making the mix really bass heavy. An important aspect of mixing is to have the full range of frequencies coming through equally, so pull out some bass and let the highs sing through.

    What speakers are you using? It's the most important thing really. As i said, a cheap 4 track will make great recordings, but if you cant hear them any good when you mix then they're gonna sound lacking. Behringer make some half decent headphones for $30 or so. Just dont drop them.

    Your original question, equipment. Your getting good results, it sounds good. now its just a matter of ramping up the productions. Try bouncing some of the tracks down to one and recording more parts, see how you go.
     
  5. Guitarfreak

    Guitarfreak Well-Known Member

    Hey man, sorry I had a busy day. I agree with what tim said. By any chance do you have any mics to play with? You might get good to great results by adding a mic to your already decent, albeit, processed sound. You can buy a y split or an ABY box and have the cable from your guitar go to A, the amp to be mic'd and B, the POD to be DI'd.

    Is this your recorder?

    http://www.merrylandsmusic.com.au/Merrylandsmusic/Recording/..\..\images\MRS802CD.jpg

    Or this?

    http://classifieds.thaivisa.com/gallery/large/imgfTQREI.jpg
     
  6. monwobobbo

    monwobobbo Guest

    thanx for the advice guys. i'm using the Zoom MRS-8 recorder and the headphones came from radio shack (yeah i know i need better ones.) i haven't used mics yet but i do have a Behringer and a Stetson (don't know how good either is).i've been kinda reluctant to mic my amp as i don't have a good room to record in just my tiny den. the bass was recorded direct into the zoom using only a Boss CS-3 compressor. if there are better ways then i'm all ears. i'll probably stick with the POD until i have a better handle on using what i have. once again thanx and i'm sure i'll have more noob ?s as i go along.
     

Share This Page